Google yeni güncellemelerle yine yapacağını yaptı sanıyorum. Bu konuda yerli yabancı vakit buldukça ve kendimce araştırma yapıyorum. Ancak bu konuda henüz somut birşey de söz konusu değil. Her nereden işin ucunu tutarsan tut, en karlı çıkacağınız nokta şudur ki doğallık.
Bunun ardında da tabiki özgünlük, kararlılık, faydalı olma arzusu ve işlevsellik gibi bir dünya şey yatıyor. Benim bir dünya şey dediğime bakmayın siz. Aslında sıradan bir blogcunun kendi bloguyla yatıp kalması anlamına gelen birtakım zırvalıktan ibaret. Aslına bakarsanız ben de bu bağlamda kesinlikle doğallıktan yanayım. Her ne kadar google da bunun tam anlamda kararınız kodlarıyla veremiyor olsa da bu iş sonuç itibariyle bu şekilde yapılmalı.
Ancak google kendi sitelerinde yaptıklarına bakarak bir referans elde etmeye çalışırsanız veya çok büyük sitelerin torpilli olabilecekleri ihtimalini unutursanız ve onlara özenirseniz işini yaş. Benden söylemesi. Başlık tam anlamıyla burada devreye giriyor. Google amcanın dediklerini harfiyyen yapmaya çalışabilirsin. Ancak sakın ola onun yaptıklarını yapma. Ona gereğinden fazla özenme yoksa yolda kalacağını kendisi de söylüyor bir bakıma.
Forumlarda geziyorum ve bu işle yani SEO adına birşeyler yapmaya çalışanların (sözüm ona SEO uzmanları) da işleri oldukça zor. Yani siz eğer bu işlerden anlamıyor ve sitelerinizi bu uzamanlara teslim ediyorsanız artık sonuçlarına da katlanmanzı gerekecektir. Çünkü bu iş bazen öyle bir hal alıyor ki dönüşü zor olan yolda buluveriyorsunuz kendinizi.
SEO uzmanları (gerçek manada bu işi yapanlar) bir güncelleme olduğunda veya herhangi bir bildiri yayınlandığında hemen onu bir analiz etme ihtiyacı hissederler. Çünkü bu iş öyle ki kesinlikle yeniliğe açık olmalı ve asla pes etmemelisin. (Eğer SEO uzmanı olmak isteyenle varsa başta bu nitelikleri kendilerinde arasınlar.) Gözünü hep açık tutmalı ve takibe aldığın her siteyi de tam manada izleyebilmeli ve kararlarını ona göre verebilmelisin. Biraz bu durumla iştigal olduğunuzda artık kendinizce bir harita çizebilmeniz mümkün hale gelebiliyor. Kendi kafanızda yeni “kara liste”ler oluşturup onlardan da kaçınmanız gerekecektir.
Evet kendi yol haritamızı çizdik ve artık güncel bir SEO uzmanıyım diyebiliyoruz. Şimdi işe koyulalım ve birçok siteye bunu uygulayıp yükselmeye ve tabiki de para kazanmaya başlayabiliriz. Evet evet çok iyi gidiyoruz. Herşey yolunda gidiyor. Sanıyorum atladığımı pek birşey yok. Analizler sağlam yani.
Sonra ne oldu: Yeni birşeyler oluyor. Siteler oldukları yerlerde kıpranmaya ve aşağı gitmeye başladılar bile. Hitler ve son durum yerle yeksan. Aslında her şeyi harfiyyen yerine getirdiğinizi sanıyor ve kendinizce bir kusur aramaya çalışıyorsunuz. Müşterileriniz tabiki bu duruma çok tepkili. Öyle ki sizi bu konuda 1 numara görenler bile bir düşüş anında hemen karşınızdadır. Tabiki de öyle olmalıdır. Çünkü adam sana ödemelerini yapıyor ve sonuç itibariyle OFF-Page SEO’yu sana teslim etmiştir. Sonuçlar onu memnun ettikçe siz artık onun gözünde 1 numarasınızdır.
Ancak her zaman durum bu kadar net olmuyor. Çünkü ortada bir Google faktörü ve Spam Savaşı söz konusu. Google’un en çok dikkat etmesi gereken olay Spama karşı savaşıdır. Ve bu savaşta yenilgiler yaşamaya başladıkça ve artık bunlarla baş edemeyeceği gün geldiğinde tarayıcınızın ana sayfası artık Google değildir. Başka bir siye yerini çoktan almıştır bile.
İşte Google buna çok dikkat etmesi gerektiğinden bazen sağ gösterip sol vuruyor ve çoğu kez kendisi Spama başvuruyor. Acımasız kararlar alıp yeni güncellemeler geldiğinde de SEO işi her zamanki gibi baştan başlayabiliyor.
Yazımın başında da bahsettiğim şeylere dikkat etmenizi öneririm. Sonuçta eğer bir SEO uzamanı değilseniz bu satırlar sizin için oldukça değerli olmalı. Asla SEO uzmanlarına birşeyler öğretme niyetinde değiliz. Zaten sitemizi incelediğinizde sırf ON-Page SEO’yu dikkate alsanız bile kendinizce birçok hata bulabileceksiniz. OFF-Page’den hiç bahsetmiyorum bile . Ancak doğallık dediğiniz olayı bulabilmeniz mümkün. Bu şekilde devam ettiğinizde emin olun er yada geç hedefe ulaşabileceksiniz. Fakat sabırlı olmak lazımdır çünkü iki günde bir yere varamazsınız. SEO uzmanlarının da yapmaya çalıştıkları aslında bu gidişatı biraz hızlandırmak. Sizi hedefinize biraz daha hızlı taşımaya çalışmak. Tabi bunu yaptıklarında da sizin hatalarınızı yapan birçok sitenin hemen önüne geçersiniz. İşler de yoluna girmiş olacaktır…
Yazımızı bu kadar ilerletmişken size son güncellemelerden bir kuple de ipucu vermek isterim. Eğer backlink anlamında kendi çapınızda birşeyler yapmak istiyorsanız bunu göz ardı etmeyin. (En azından şimdilik ) Google backlinklerin yanında artık farklı kelimeleri görmek istiyor. Yani sadece bir kelime üzerine bağlantı konulmuş ve sitenize yönlendirilmiş olması, footerdan, headerdan veya sidebardan, nereden geliyorsa artık bunun değerini düşürüyor. Çünkü bu şekilde link istemiyor. Spam olarak görebiliyor. Hal böyle olunca tanıtım yazılarının çok değerlendiğini de söylemem gerek. Daha birçok şey var ama bunlardan bahsetmek yazıyı yeterince uzatacağı gibi benim de vaktimi çalacaktır.
Şimdi toparlanma zamanıdır ve bu lafın şu an için değildir. Kendinizi her bir yıkımın ardına eğer bu yazıda bulmuşsanız işte o zaman bu lafı sardırıp sardırıp tekrar dinleyebilirsiniz. Bu sistem üzerine yeni kasmalar başlayacak, bu adımlar epey gelişecek, uzmanlaşılacak ve belki siteyi bile unutup bu işlere koşmaya başlayacaksınız. İşte o zaman hata başlangıcını da yapmış olursunuz. Çünkü artık eskisi gibi sitenize sarılmıyorsunuz demektir. Siz ne kadar pusudaysanız emin olun Google sizden daha fazla pusuda olmak zorundadır.
Hepinize bol hitli ve kazançlı günler dilerim…
Geç bu işleri. İlk sayfalar hep spam içerikle dolu adamlar paraları götürüyor sen hala tatava yapıyorsun. Doğallımış peh :)
YanıtlaSil