Kaliteli siteler yapmak internette uzun zamandır yoğun olarak tartışılan bir konu olduğundan dolayı bu konuya o kadar yabancı olmasanız gerek. İnternette pek çok webmaster forumunda, blogta ve birçok diğer sitede bu konu hakkında uzun uzun makaleler, geniş çaplı yazılar bulabilirsiniz. Biz ise burada en temel ve etkili yollara değineceğiz.
Google’ın yeni Panda algoritmasının websiteleri arasında kalite sözcüğüne yeni bir anlam kattığını söylememiz mümkün. Bu algoritma aynı bir insan gibi websitelerinin “kalite“sini ölçebilmekte. Kaliteli içerik, kaliteli linkler, kaliteli websiteleri, kaliteli navigasyonel yapı ve daha bir çok faktör Panda tarafından algılanabilmektedir ve bu algı aramalardaki gösterilme oranınızı doğrudan etkiler. Bu yeni durum kaliteli siteler için bir etki yapmıyor, zaten belirli bir standardı aşmış, kullanıcısına değer veren siteler sıralamalarda yükseklerdeydi. Bu algoritma sadece onların sıralarını sağlamlaştırdı. Asıl yaptığı etki ise sadece gelir amacı güden kalitesiz sitelerin arama sonuçlarında kullanıcıyı oyalamasını ona olabildiğince kaliteli bir içerik sunarak engellemek oldu.
Eğer Panda algoritmasından kötü yönde etkilendiyseniz, Google’ın yaptığı duyuruda Panda algoritmasının önümüzdeki sene içerisinde yapacağı 500 arama iyileştirme çalışmasından sadece biri olduğunu açıkladığını bilmenizde fayda var. Zira sitenizin içeriğini kaliteli hale getirmediğiniz takdirde önümüzdeki yeniliklerin de aleyhinize olacağına emin olabilirsiniz. Aslına bakarsanız Panda algoritması henüz gücünü tam anlamıyla göstermiş değil. Gördüğünüz iyi ya da kötü etkiler bu algoritmadan çok Google tarafından yapılan bazı ufak değişikliklerin sonucu. Önümüzdeki zaman dilimi içerisinde etkinliğini arttıracak olan Panda algoritması ise bu küçük değişikliklerin yaptığı etkilerin çok daha büyüklerini getireceğe benziyor.
İnternet araması aslında hala gelişmekte olan bir sanattır ve bir bilimdir.Sadece belirli arama geliştirme metodlarına başvurmaktansa, kullanıcılarımıza her zaman en genel anlamıyla olabilecek en mükemmel içeriği sunmak istiyoruz.
Bu sözlere ve Google’ın her zaman çok önem verdiğini belirttiği arama kalitesini yükseltme amacına dayanarak Google’ın bir sayfayı kaliteli olarak görebilmesi için sayfanın yerine getirmesi gereken temel gereksinimlerin oluşturduğu bir kontrol listesi hazırlamamız mümkün. Aşağıdaki listedeki soruları samimiyetle cevaplayıp gereklerini yerine getirdiğiniz takdirde Google sitenize daha pozitif yönde bir tavır sergileyecektir.
Bir Sitenin Yüksek Kalitede Olması Demek Ne Demektir?
Daha önce de bahsettiğimiz üzere bir sitenin kaliteli sayılması için çok fazla sayıda etken vardır. Doğrudan size bir tavsiye verip “sitenizi bunu yaparak kaliteli yapabilirsiniz” demek pek mümkün değil. Bu bağlamda sizlere ancak kaliteli bir site yapmak adına kendinize sormanız gereken sorulara örnek oluşturacak bir liste sunabiliriz:
- Makalelerinizin içerisindeki bilgiler gerçekten güvenilir mi?
- Makalelerinize objektif olarak baktığınızda bir uzman tarafından mı, acemi biri tarafından mı yoksa sadece konuyu iyi bilen biri tarafından mı yazılmış gibi duruyorlar?
- Sitede birbirinin aynısı ya da gereğinden fazla benzer makaleler birbirine çok yakın anahtar kelimelerle birlikte bulunuyor mu?
- Sitenizdeki yazılar sadece arama motorlarında üstlere çıkmak için mi yazılmış yoksa cidden yazarların içinden gelen şeyler mi?
- Makaleleriniz ziyaretçilerinize orijinal bir içerik sunuyor mu? Makaleleriniz orijinal bir araştırmanın ve orijinal analizlerin sonucu mu?
- Sayfa aramada çıkan diğer sayfalara göre daha değerli içerik sağlıyor mu?
- İçerikte ne kadar kalite kontrolü yapılıyor?
- Makaleleriniz ele aldıkları konuların bütün yanlarına objektif olarak değiniyor mu?
- Siteniz konusunda bir otorite olarak kabul görüyor mu?
- Sitenizin ziyaretçileri bütün sayfalarınıza eşit şekilde mi dağılıyor yoksa sadece belli başlı sayfalara mı yöneliyorlar?
- Başlıklarınız sağlam bir editöryadan geçiyor mu? Yoksa sadece yazıldıkları gibi mı yayımlanıyorlar?
- Makalelerinizdeki içerik tam mı yoksa özet nitelikte mi?
- Sitenizin adından konusunda yetkin olduğu anlaşılıyor mu?
- Makaleleriniz derin analizler mi içeriyor yoksa sadece belli başlı bilgiler mi barındırıyor?
- Sayfanıza objektif olarak baktığınızda sık kullanılanlara alacağınız, arkadaşlarınıza tavsiye edeceğiniz bir nitelik taşıyor mu?
- Sayfalarınızda kullanıcıyı rahatsız edecek ya da ana içerikle ilgili karışıklığa yol açacak reklamlar var mı?
- Sayfanızı cidden basılı bir medyada, bir ansiklopedide ya da bir kitapta görmeyi bekleyebilir misiniz?
- Makaleleriniz genel, kısa ve anlaşılmaz mı yoksa spesifik ve derinlemesine yazılmış uzun yazılar mı?
- Sayfalarınız büyük bir dikkatle mi hazırlanıyor yoksa baştansavma mı?
- Ziyaretçilerinizin diğer sitelerde sizi kötü örnek gösterebileceği içeriğiniz var mı?
- Hemen şimdi sitenizin kalitesini iyileştirmek adına neler yapabilirsiniz?
Daha önce de dediğimiz gibi eğer Google’ın Panda algoritmasından kötü yönde etkilendiyseniz yaklaşmakta olan yenilikler sizi çok daha kötü etkileyecektir. Google bu işe onlarca, yüzlerce milyon dolar yatıran bir şirket. Bu algoritmalar gerçekten çok sağlam analizler yapmakta. Bu yüzden bu algoritmaları yenmeniz pek mümkün değil. Onları yenmeye çalışmaktansa onların istediğine uymak daha kolay ve doğru olacaktır.
Sitenizin içeriğini geliştirerek hem bu algoritmaya uyum sağlayabilirsiniz hem de kullanıcılarınıza sunacağınız kaliteli içerikle kendinizi de tatmin edebilirsiniz. Ama unutulmaması gereken bir detay da var ki: kalitesiz tek bir sayfa bile yüzlerce, binlerce sayfadan oluşan bir websitesinin sıralamasını düşürebilir, onu kötü yönde etkileyebilir. Bu yüzden kolaya kaçıp birkaç kaliteli içerik girip onları öne çıkarmaya çalışmayın. Bütün içeriğinizi geliştirin.
0 yorum:
Yorum Gönder
YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
Site Mühendisi