İnternette Reklâm ağları, yayıncılara ve reklâmcılara çeşitli yararlar sağlar; fakat sözleşmeyi imzalamadan önce, gerekli özen gösterilmelidir.
İnternette milyonlarca site bulunmaktadır. Bu birçok içerikleri barındıran sitelerin oluşturmuş olduğu reklâm ağları, ‘çevrimiçi (online)’ kavramını daha dikkat çeken ve ilgi gören bir konuma getirdi. Ancak her yeni girişimde olduğu gibi, sonuçlar farklılık gösterdi. Reklâm ağlarının büyük çoğunluğu, çekici alım-satım önerileri sunarak başarılarını sürdürürken; bir kısmı iflas etti. Bazıları, farklı iş kollarıyla birleşti; bazıları da, belirli kategorilerde uzmanlaştı.
Yayıncılar için, geniş bir ağın parçası olmanın faydaları, satış personeline ücret ödeme derdinden kurtulmanın yanı sıra; reklâm sunumu, optimizasyon (en uygun şekle sokma) ve faturalandırma gibi işleri de gerektirmemesidir. Ayrıca, kolektif izleyici; kişisel sitelerin kendi başlarına çekebileceklerinden çok daha fazla reklâmcıyı – ki bölgesel, hatta ulusal reklâmcılar da buna dâhildir – çekme gücüne sahiptir.
Reklâmcılar için, ağları kullanma işlevinin faydaları geliştikçe; çevrimiçi (online) reklâmcılık da olgunlaşmıştır. Reklâm ağları, deneyimli reklâmcılara, internetin derinliklerinde verimli temaslar sağlarken; az sayıdaki geniş ve geleneksel portallara kıyasla, daha fazla müşteri sahibi olma imkânı da sunar.
Her ağ, değer önerileri sayesinde, tek (özgün) olduğunu söyler. Ancak reklâmcılar için bu söylem, kulağa oldukça tanıdık geliyor. Her ağın sunumundan bir PowerPoint sayfası alın ve onları, iskambil kâğıdı karıştırır gibi karıştırdığınızı düşünün. Kaç tane kart seçerseniz seçin, hepsi adeta birbirinin aynısıdır.
Öyleyse reklâmcılar, bir reklâm ağında nelere dikkat etmelidirler?
1.Yeterlik: Pek çok site için ortak noktadır. Açıkça söylemek gerekirse, 20 ya da 30 arama yerine, tek bir aramayla 100.000 $ harcamak daha kolaydır. Ve ‘tek bir kampanya sonrası raporu’ ile ‘tek fatura’ önermeleri de, kulağa oldukça hoş gelmektedir. İyi bir ağ, aynı zamanda, pek çok site ve standart hale gelmiş rapor sonuçları karşısında, teslim edebileceği standart reklâm yaratım seçenekleri sunabilmelidir.
2.İzleyici Hedefleme: Bir ağ, çözümleri, hedefleyerek sunabilir. Oysa kişisel siteler, bunu başaramaz. İçeriksel yerleşim en iyi standartta olduğu müddetçe, davranışsal olanı aramaktan doğan hedefler ortaya çıkacaktır. Şayet ağ, tanıtımını yaptığı aletleri nasıl kullanacağını biliyorsa; takım çantasında ne kadar çok alet varsa, ortaya çıkan iş de o kadar iyi olur.
3.Geniş Erişim: Ağların birleştirici özelliği göz önünde bulundurulacak olursa; kitlesel erişim kampanyalarında, ağların, geniş bir ölçeğe ulaşmaları gerekir. Her ne kadar, pek çok reklâmcı ya da bazı B2B (business to business – müşterileri diğer şirketler olan şirketler) ticaret grupları, küçük içerik özellikli ağlarla çalışmaktan mutlu olsalar da; ciddi miktardaki harcamalar, portallar ve kitlesel TV izleyicisine katkı sağlayan reklâm ağları için yapılmaktadır.
4.Komisyonsuz Erişim: Reklâmların, yayından kaldırılacağı dönemde yeniden satılması; sunum aşamasında, çeşitli şüphelere yol açar. Güven altına alınmış döküm, komisyonlu döküme oranla, daha sabit ve tahmin edilebilir niteliktedir. Ayrıca, bazı komisyoncular, yayılma gelirlerini azami düzeye çıkarmışlardır. Tahmin edilebileceği gibi, bu durum; yayıncı ve reklâmcıların, komisyonculara olan ilgilerini azaltmaktan başka bir işe yaramaz.
5.Şeffaflık: Siteleri direkt olarak tanıtmak, ağların şeffaf olduklarını onaylar. Sunum, kampanya yönetimi ve kampanya sonunda raporlandırma aşamaları doğrultusunda; reklâmcılar, reklâmlarının nerede gösterildiği konusunda bilgi sahibi olurlar. Reklâmcılar, site düzeyinin altında bir satın alım hedefleyebilirler ya da ulaştıkları geniş izleyici kitlesi konusunda kendilerine güvenirler.
6.Kaliteli Siteler: Ağlar, yüksek kabul standartları ve site izlenirliğinde devamlılık sağlamalıdır. Reklâmcılar, site listelerinin tamamını gözden geçirmek istemeyebilirler ve ağların, sadece kaliteli siteler sunduğundan emin olmak isterler. Reklâmcılar, markalarının nerede sona ereceğini düşünmenin ötesinde, tıklamalarının nereden geldiğini düşünmelidirler; çünkü büyük komisyon ağlarının çoğu, büyük ve saygın sitelerle çalışmaktadır. En saygın ağların sitelerle ilgili raporları gerçeği yansıtır. Siteleri teşvik etmek adına, cevap oranlarını şişiren reklâm yazılım programları kullanılmaz.
7.Kaliteli Reklâmlar: Ağların, gösterilecek olan reklâmlarla gurur duyabilmeleri için, saygın şirketlerle çalışmaları gerekir. Sitedeki reklâmın, izleyen kişide soğuk duş etkisi yaratması; kaliteli çevreleri oldukça etkiler.
8.Optimizasyon (En Uygun Şekle Sokma): Düşük performanslı siteleri, hedefledikleri satın alımlardan alı koysa da, ya da ağda yürütülen kampanyalarda en iyileştiren nitelikte (optimizer) yazılım kullansa da; ağların, reklâmcıların kampanyalarını başarılı bir şekilde yönetebilmeleri için, iz kayıtlarının olması gerekir. Kampanyalar, reklâmcıların özel amaçları doğrultusunda – kitle keşfi, tıklamalar, işler, etkiler vs. gibi – yönetilebilir şekilde olmalıdır. En iyi ağlar, isteğe göre uyarlanmış yüksek kapasiteli çözümleri sunar. Ağların, genişletilmiş erişim ve performans sağlama konusundaki rolleri yadsınamaz.
Yüksek miktarlardaki paralar, geleneksel medyadan internete kaydıkça; reklâm ağları da, düşünmeden satın alınan portallara karşı pratik alternatifler sunuyor. Ağlar, hep daha fazlasını isteyen reklâmcılarla, onlara çok uzak olan izleyicileri birleştiriyor.
0 yorum:
Yorum Gönder
YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
Site Mühendisi