Cadde ve sokaklardan arabayla geçmek için gereken süreleri araştıran Yandex, yollardan ortalama geçiş sürelerini haritaya aktararak ve bir yıl içerisinde trafik yoğunluğunda yaşanan değişimi çıkardı.
Raporda dikkat çeken noktalardan biri Ekim 2013’teki arabayla geçişler, Ekim 2012 ile karşılaştırıldığında sabahları %17 ve akşamları %12 oranında daha fazla zaman gerektiriyor. Bu verilere göre, 2013 sonbaharında İstanbul’un trafik durumunun bir yıl öncesine göre daha da sıkışık olduğunu söylemek mümkün.
Sabah trafiği haritasında ana yollarda artan trafiğin haricinde Ataşehir bölgesinde artan trafik ile birlikte sürücülerin yolda geçirdiği sürede artmış. Araştırılan caddelerde Ekim 2013’te sabahları trafiğin en yoğun olduğu yerlerden biri Anadolu Yakası, diğeri ise Avrupa Yakası’nda olmak üzere Boğaziçi Köprüsü çevresi olarak belirlenmiş. Bu bölgelerde ortalama ilerleme hızının 5 km/saat’ten az olduğu, İstanbul Çevre Yolu’nun Uzunçayır Kavşağı ile Altunizade Köprülü Kavşağı arası ve ortalama ilerleme hızının 8 km/saat’ten az olduğu E5 Otoyolu’nun Barbaros Kavşağı ile Ortaköy Viyadüğü.
Akşamları trafiğin en yoğun olduğu yerler ise Avrupa Yakası’nda bulunan ve ilerleme hızının 7 km/saat’ten az olduğu E5 Otoyolu’nun Okmeydanı Kavşağı ile Barbaros Kavşağı arası ve ayrıca yine Avrupa Yakası’nda olan Büyükdere Caddesi üzerindeki İş Kuleleri ile Barbaros Kavşağı arası.
2013′ün Eylül ve Ekim aylarında İstabul’da yaşanan trafik yoğunluğunu da paylaşan Yandex, İstanbul trafik yoğunluğunun önemli ölçüde azaldığı tatil günlerinin haricinde bu iki ay boyunca genellikle sabit düzeyde kalmış. Ayrıca okulların açıldığı 16 Eylül’de ek toplu taşıma hatlarının açılması, vapur, tramvay ve metro hatlarındaki ilerleme modunun ayarlanması ve toplu taşımanın 06:00 – 13:00 arası ücretsiz yapılması gibi alınan ek tedbirler sayesinde tüm şehirde trafiğin alışılmadık derecede akıcı olduğunu raporda paylaşılan noktalar arasında yer alıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder
YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
Site Mühendisi