SEO alanında online pazarlama stratejisi oluşturmak için en önemli unsurlardan biri de hedef kitleniz için empatidir. Arama yapanları kavrayabilmek, özellikle de bu insanların aradıkları ürünleri web sitenizde tanıtarak kullanıcı etkileşimi oluşturabilir ve bu kullanıcıları web sitenizde daha fazla kalmasını sağlayabilirsiniz.
“Arama motorlar için değil, kullanıcılar için web site oluşturun” demek istiyorum. Eğer kullanıcı sitenizi ziyaret edip aradığı şeyi bulamazsa bu genellikle kötü arama motoru performansı ile ilişkilidir. Aynı şekilde, eğer kullanıcı sitenizden memnun ise, arama motorlarıyla ve sitenizdeki içeriklerle olumlu bir deneyim oluşur.

Kullanıcılar ne aramaktadırlar? Genelde üç türlü sorgu ile arama yapmaktadırlar:
  • “Yap” İşlem Sorguları – Uçak bileti satın al, şarkı dinle, video izle gibi eylem sorgularıdır.
  • “Bil” Bilgi Sorguları – Kullanıcıların, müzik grubun ismini veya istanbulda en iyi otel gibi bilgileri araması sorguları.
  • “Git” Navigasyon Sorguları – Facebook veya Galatasaray sitesinin ana sayfası gibi belirli çevrimiçi hedef arama sorguları.
Kullanıcı arama kutucuğuna sorgu yazarak sizin sitenize gittiğinde, karşılaştığı şeyler onu memnun edecek midir? Bu temel soruyu arama motorları günde milyonlarca kez anlamaya çalışır. Kullanıcılar için ilgili sonuçları sunmak, arama motorlarının temel sorumluluğudur.
Herşey arama kutucuğuna yazılan kelimelerle başlıyor.
comScore verilerine göre 2011 yılında Google zirvelerdedir:
      • 2011 yılın Nisan ayında, Google siteleri ABD pazarının %65.4′üni oluştururken, Yahoo! siteleri ise %17.2, Microsoft siteleri %13.4′üni oluşturuyordu (Fakat, birçok webmaster trafiklerinin bu sayılardan daha fazlası Google’dan geldiğini söylemektedirler).
      • Amerikalılar tek başlarına 20.3 milyar arama yaptılar. Google siteleri 13.4 milyar arama oluşturmaktadır, Yahoo! siteleri 3.3 milyar, Microsoft siteleri (2.7 milyar), Ask Network (518 milyon), ve AOL LLC (277 milyon).
      • Google’da toplam arama tüm arama sorguların %67.7′idir, Bing ise %26.7 (Fakat webmasterler ise trafiklerinin bu sayılardan daha fazlası Google’dan geldiğini söylemektedirler).
Ağustos 2011′deki Forrester verilerine göre online pazarlama için milyarlar (dolar kurunda) harcanmıştır:
      • İnteraktif pazarlama 2016 yılında yaklaşık $77 milyar dolar olacaktır.
      • Bu harcamalar tüm reklam bütçelerin %26′ını oluşturacaktır.
Ağustos 2011′de PEW Internet verilerine göre:
      • Arama motoru kullanan internet kullanıcıları sürekli artmaktadır (2002 yılındaki tüm internet kullanıcılarının 1/3′i kadar) ve yetişkinler ise bunun %59′unu oluşturuyor.
      • Bu artış ile, arama motoru kullanan internet kullanıcılarının yaklaşık %61′i e-posta hizmetini kullanmaktadır.
Global StatCounter raporuna göre ilk 5 arama motorunun tüm dünyaya gönderdiği trafik ise şöyledir:
      • Google tüm trafiğin %90.62′ini göndermektedir.
      • Yahoo! tüm trafiğin %3.78′ini göndermektedir.
      • Bing tüm trafiğin %3.72′ini göndermektedir.
      • Baidu tüm trafiğin %0.35′ini göndermektedir.
2011 yılında Slingshot SEO Raporuna Göre Üst Sıralarda Yer Alan Sonuçların Tıklama Yüzdesi:

      • Google’daki sonuçların ilk sıradaki siteye tıklama yüzdesi %18.2.
      • Sonuçların ikinci sıradaki siteye tıklama yüzdesi %10.1, üçüncüye %7.2, dördüncüye %4.8, ve diğerlerin toplamı ise %2′dir.
      • Bing’deki çıkan sonuçların ilk sıradaki siteye tıklama yüzdesi %9.66′dır.
      • İlk 10 sıradaki sitelere tıklama yüzdesi ortalama Google’da %52.32 iken, Bing’de ise %26.32′dir.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

Site Mühendisi


Ücretsiz Hosting
 
Top