Mesele web sitenize sadece ziyaretçi elde etmek değildir, mesele doğru ziyaretçiler elde etmektir. Pazarlama tarihinde, sanalda her niş ile tüketicilerin motivasyonlarını anlamak hiç bu kadar kolay olmamıştı.
Anahtar Kelimenin Değerini Nasıl Ölçeriz?
Anahtar kelime web sitenize değeri nasıl? Eğer online ayakkabı dükkanınız varsa, “kahverengi ayakkabı” veya “siyah ayakkabı” gibi arama yapan insanlara çok satış yapıyor musunuz? Kullanıcıların arama yaptığı anahtar kelimeleri genelde biz webmasterler bilebiliriz, biz de bu bilgileri anahtar kelime araçlarından öğreniyoruz. Ancak bu araçlar kesin bilgi vermemektedir. Anahtar kelimenin değerini anlamak için ilk önce web sitemizi biraz hipotez yaparak, test ederek ve klasik web pazarlama formülünü tekrarlayarak anlamamız gerekiyor.
Bir anahtar kelimenin değerini anlamak için temel işlem:
Kendinize sorun:
Anahtar kelime sitenizle ilgili mi? Kullanıcılar bu anahtar kelimeleri arayarak sitenize ziyaret ederse aradıkları şeyleri bulabilecekler mi? Karşılaştıkları şeylerle memnun olurlar mı? Bu trafik size kazanç veya fayda sağlar mı? Eğer bu sorulara cevabınız “Evet!” ise, devam edelim…
Anahtar kelimenize Google AdWords veya Yandex’ten örnek reklam alın
Eğer web siteniz anahtar kelimenizde yükselmiyorsa, o zaman trafiğinizi test etmek için reklam satın alabilirsiniz, böylelikle bu trafik size gerçekten fayda sağlayacak mıdır, onu öğrenmiş olacaksınız. Topladığınız verileri kullanarak her bir anahtar kelimenin değerini anlayın.
Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeyi Anlamak
Arama motoru pazarlamacıların öğrenmesi gereken diğer konu ise, uzun kuyruk anahtar kelimeler (yani, birkaç kelimeden oluşan) bazen çok faydalı olabiliyor, çünkü uzun kuyruklu anahtar kelimeler satın alma ve dönüşüm döngüsündeki insanları yakalayabiliyor. Örneğin, sadece “ayakkabı” diye aratan insanlar genelde ayakkabı satın almak niyetinde değil de, sadece araştırmak resmine bakmak için aramıştır. Öte yandan, eğer kullanıcı “40 numara en ucuz adidas ayakkabı 2013″ diye aradığında, büyük ihtimalle satın alacaktır.Understanding the search demand curve is critical. To the right we’ve included a sample keyword demand curve, illustrating the small number of queries sending larger amounts of traffic alongside the volume of less-searched terms and phrases that bring the bulk of our search referrals.
Anahtar Kelime Araçları
Anahtar kelime analizi yapmak için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz:
Google AdWords’ Keyword Planner
Google Trends
Bing Ads Intelligence
Wordtracker
Peki anahtar kelimem ile başarılı olabilir miyim?
- Her şey mümkün. Fakat, eğer anahtar kelimenizde ilk on sırada büyük şirketler var ise, siz de acemi webmaster iseniz, o zaman bunları geçmek için yıllar lazım. Anahtar kelimenin rekabeti fazlaysa, o zaman bundan vazgeçmeniz gerekir, belki ileride inşallah takım halinde SEO çalışması yapmaya başlarsanız, o zaman bu başarıyı elde etmenin pek de zor olmadığını anlarsınız.
0 yorum:
Yorum Gönder
YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
Site Mühendisi