Arama motorları sürekli olarak mümkün olan en iyi sonuçları sağlamak için performanslarını arttırmaya çalışmaktadırlar. Arama motorlarının en iyi özelliği ise, arama yapanları hangi sayfaların ve web sitelerin memnun ettiği ile ilgili fikirleri olmasıdır. Genelde, bu siteler bazı ortak özelliklere sahip:
      • Kullanımı ve anlaması kolay olanlar
      • Sorgularla ilgili direk, harekete geçirici bilgiler sağlayan
      • Profesyonelce tasarlanmış ve modern tarayıcılarla uyumlu olan
      • Yüksek kalite, yasal, güvenilir içerik sunan web siteler
Harika teknolojik gelişmelere rağmen, arama motorları metinleri anlayamıyor, resimlere bakamıyor, veya biz insanlar gibi video izleyemiyorlar. Bu nedenle içeriği sıralamak için web sitenin ve sayfaların içeriğini meta açıklamalar ile anlarlar. Arama motorları insanların sayfalarla etkileşimini gözlemlemek için verileri kullanırlar, ve böylece içeriğin kalitesini belirlerler.
Arama Motoru Sıralamasında Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Deneyimi
Arama motorları anahtar kelimelerle, bağlantılarla ve site yapısıyla doğrudan dikkate alabilmesiyle ilgili sınırlı sayıda değişken vardır. Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi arama motoru sıralama başarısında “ikinci dereceden” etkileri vardır. Bunlar sitenin dış popülerliğine dolaylı ama az fayda sağlamaktadır, böylece arama motorları daha sonra daha kaliteli bir sinyal olarak yorumlayabiliyor. Ziyaretçileriniz içeriğinizi faydalı bulursa, bunu sosyal paylaşım sitelerinde paylaşabilir, ve böylece SEO çalışmanıza büyük katkı sağlar.
Kalite İçerik Sinyalleri
1. Katılım Ölçümleri
Arama motorları size sonuçları sunduğunda bu sonuçların sıralamasını insanların memnun kaldığı içeriklere göre sıralıyor. Eğer ilk sonuca tıklayıp hemen geri gelip ikinci sonuca tıklarsanız, bu sizin ilk sayfadan memnun kalmadığınız anlamına gelir, ve en çok süre kaldığınız sayfalar ise otomatik olarak arama motorları tarafından üst sıralara tırmanır.
2. Değerlendirme Makinesi
2011 yılında Google Panda Güncellemesini yaparak, sıralama algoritmasıyla önemli ölçüde biçimini değiştirerek web sitelerin kalitelerine göre değerlendirmiştir. Google binlerce sitenin elle oranını gerçek insanlarla değerlendirmeye başladı. Google daha sonra tıpkı insanlar tarafından değerlendirmeye benzer makine üretti, artık sitelerin gerçek kaliteleri arama motorları tarafından kolayca anlaşılıyor.
3. Linkleme Yöntemleri
Eskiden, birkaç tane siteden kendine link alır, böylece yükselirdin Google sıralamasında. Fakat bugün, link analiz algoritmaları daha gelişmiştir, ve kuralları da mantıklı ve doğrudur.

Arama Motoru Başarısında İçeriğin Önemi
SEO dünyasında “özgün ve mükemmel içerik” oldukça çok önemlidir. Arama motorları sayfaları önemliliğine göre en iyi şekilde sıralamaktadır. Ziyaretçilerin sayfanızda kalma süresini oldukça uzun tutmaya çalışın. Bunu yapmanın tek yolu da içeriğin anlamlı, düzgün ve iyi olması.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

Site Mühendisi


Ücretsiz Hosting
 
Top