Arama motorlarının genelde iki tane işlevi vardır – tarama & indeksleme ve sorgu ile alakalı sonuçları hesaplayarak sunma.

Web dünyasını büyük şehirlerdeki metro duraklarının ağ sistemi olarak düşünün.
Her durak kendine özgün bir belgedir (genellikle web sayfa, fakat bazen PDF, JPG veya başka bir dosya). Arama motorlarının tüm şehri taraması için bir yol gerekir, ve yol boyunca tüm durakları bulur, bu yüzden en iyi yolu kullanırlar – bağlantılar (linkler).
Web sitelerin link yapısı tüm sayfaları indekslemesi için hizmet eder.
Bağlantılar sayesinde arama motorlarının botları yani “örümcekleri” milyarlarca birbirine bağlı belgelere ulaşabilirler.
Arama motorları bu sayfaları bulur, ve kodlarını veritabanına kaydeder, sonra da arama sorgularında bu sayfalar sonuçlarda gözükmeye başlayacaktır. Bu milyarlarca sayfaların arama sonuçlarda gözükmesi için tüm dünyada bilgileri depolama için arama motorlarının veri merkezleri inşa edilmiştir.
Bu kocaman depolama tesisleri büyük miktarlarda bilgilerin işlenmesi için binlerce makine barındırmaktadır. Dolayısıyle, kişi bu arama motorlarında bir şey aradığında 1-2 saniye içerisinde sonuçlarla karşılaşır, bu yüzden arama motorları sonuçların daha hızlı bir şekilde bulunması için gece-gündüz çalışmaktadırlar.

Arama motorları cevap makineleridir. Kişi arama yaptığında, arama motorları da milyarlarca belge arasında iki görev yapar – birincisi, arama yapan kişi için arama sorgusuyla ilgili veya kişi için yararlı sonuçları bulur, ikincisi ise, bu sonuçları fayda sırasına göre sıralar. SEO sürecini “ilgili” ve “önemli” sonuçları etkiliyor.
Web dünyasının ilk günlerinde arama motorları bu basit adımlarla daha ileri gitmemişti ve sonuçlarda sorun yaşıyordu. Böylece, evrimle, arama motorlarının akıllı mühendisleri, arama yapan insanların daha iyi sonuçlar elde etmesi için daha iyi yollar geliştirmişlerdir.
Arama Motorları Nasıl Önemi Belirlerler?
Şu anda, arama motorların çoğu genellikle önemi popülerlikle yorumluyorlar – daha popüler web site, sayfa veya belge, daha değerli bilgileri içermektedir. Bu varsayım, yani arama motorlarının popülerlikle ölçmesi, kullanıcıların memnuniyetini arttırmakta daha başarılı olduğu kanıtlanmıştır.
Popülerlik ve ilgililik manüel olarak belirlenmemektedir. Bunun yerine, arama motorları kendi matematiksel hesaplamalarıyla, algoritmalarıyla sonuçları sıralamaktadır.
Bu algoritmalar, genellikle yüzlerce bileşenden oluşmaktadır.
Peki Nasıl Başarı Elde edebilirim?
veya “Arama Motoru Pazarlamacıları Nasıl Başarılı Olurlar”
İlk bakışta arama motorlarının algoritması karmaşık görünebilir. Daha iyi sonuçlar elde etmek için ya da daha fazla trafik toplamak için arama motorları kendilerine küçük bir bilgi sağlıyorlar. Optimizasyon hakkında hangi bilgileri ve kendilerine sağladığı en iyi çalışma yöntemlerini aşağıda gösterilmiştir:


Google Webmaster Kılavuzlarından SEO Hakkında Bilgi
Google mühendisleri sıralamada en iyi şekilde yükselmek için aşağıdaki bilgileri öneriyor:
Sayfaları kullanıcılar için hazırlamak gerekir, arama motorları için değil. Kullanıcılarınızı kandırmayın ya da arama motorlarına sunduğunuz içerik ile kullanıcılara sunduğunuz içerik farklı olmasın, yani içeriklerinizi kullanıcılara gizleyerek sadece arama motorları için hazırlamamak gerekir.
Temiz hiyerarşi ve metin bağlantıları ile içeren bir web site yapın.
Kullanışlı, bilgi açısından zengin bir web site oluşturun. İçeriklerinizi güzelce anlatan sayfalar hazırlayın. <title> öğeleri ve ALT öznitelikleri açıklayıcı ve doğru olduğundan emin olunuz. Dost URL’ler oluşturmanız için açıklayıcı anahtar kelimeler kullanın. Bir belgeye ulaşmak için 301 yönlendirmeler veya rel=”canonical” öğesi kullanarak yinelenen içeriğe bir URL sağlayın.


Bing Webmaster Kılavuzlarından SEO Hakkında Bilgi
Microsoft’taki Bing mühendisleri alttaki bilgileri öneriyor:
Temiz, anahtar kelime yönden zengin URL yapılı olduğundan emin olun.
İçeriğinizin medyalarla (Adobe Flash Player, JavaScript, Ajax) gömülü olmadığından emin olunuz ve bu medyaların, linkleri arama motorlarından gizlemediğinden emin olunuz.
  • Kullanıcıların aradığı şeylere göre anahtar kelime açısından zengin içerikler oluşturun. Düzenli olarak taze içerikler girin.
İndeksletmek istediğiniz içerikleri resimlerin içine eklemeyiniz. Örneğin, şirketinizin, işletmenizin veya web sitenizin ismini ya da adresini indeksletmek için logonuza eklemeyin.

Fakat Diğer Arama Motoru Pazarlamacılarından Hiç Korkmaya Gerek Yok!
Web arama dünyasında 15 yıldan beri, arama motoru pazarlamacıları arama motorlarının sayfaları nasıl sıraladığıyla ilgili çeşitli bilgiler elde ediyorlar. SEO danışmanları ve internet pazarlamacılar web sitelerini üst sıralara taşımak için bu bilgilerden yararlanıyorlar.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

Site Mühendisi


Ücretsiz Hosting
 
Top