Arama Motoru Optimizasyonun önemli özelliği web sitenizi hem kullanıcılar için hem de arama motoru örümcekleri için anlamlı bir şekilde oluşturmaktır. Arama motorları giderek karmaşık hale dönüşmesine rağmen, birçok yönden hala web sayfaları insanlar gibi görememekte ve anlamamaktadırlar. Web sayfaların hangi konuda hazırlandığı ve kullanıcılar için nasıl kullanışlı bir hale getirilmesi gerektiği hakkında SEO, arama motorlarına yardım etmektedir.

SEO’ya Karşı Genelde Şöyle Eleştiriler Yapılmaktadır:
Sık sık böyle ifadeleri duyuyoruz:
Hiçbir akıllı mühendis, belirli kurallara veya prensiplere göre web siteleri sıralayan veya indeksleyen arama motorları kuramaz. Arama motorları kafalarına göre yanlış bir şekilde web siteleri sıralamaktadır.
Fakat bekleyin:
Örneğin siz diyelim ki, köpeğinizin resmini online üzerinden paylaştınız. Normal insanlar bu fotografı “beyaz renkte, orta boylu bir köpek” olarak görür. Fakat dünyanın en iyi arama motoru ise bu fotografı çok yönden incelemekte ve anlamakta zorluk çekecektir. Arama motoruna bu fotografın ne olduğunu nasıl anlatırsınız?
Neyse ki, bu fotografı arama motoruna anlatmak için SEO, webmasterlere birkaç tane “ipucu” sağlamaktadır. İçeriği uygun bir şekilde yapılandırmak, SEO için önemlidir.
Arama motorlarının yapabileceklerini ve yapamayacak şeyleri anlayarak içeriğinizi örümceklere uygun bir şekilde oluşturabileceksiniz. SEO olmadan, birçok web site arama motorlarında görünmemektedir.
Arama Motorlarının 3 Tane Sınırlaması
Arama Motoru Teknolojisinin Limitleri:
İlk bölümde anlattığımız gibi genelde arama motorlarının hepsi aynı kurallara göre çalışmaktadırlar. Otomatikleştirilen arama botları web siteleri tarar, linkleri izleyerek içerikleri kocaman veritabanlarına indekslemektedirler. Arama Motorları bunları göz kamaştırıcı yapay zekasıyla çok kötü başarmaktadırlar. Bu da demek oluyor ki modern arama motoru teknolojileri yeteri kadar güçlü değil.
Aşağıda birkaç tane arama motorlarının sınırlamaları gösterilmiştir:
1. Örümcek ile Tarama ve İndeksleme Problemleri:
      • Arama motorları formları dolduramamaktadırlar (yani login), böylece bunun arkasında gizlenmiş olan içeriğe ulaşamamaktadırlar.
      • İçerik Yönetim Sistemi (CMS) kullanan web siteler genelde benzer sayfalar oluştururlar – böylece arama motorlarının en büyük sorunu asıl içeriğe ulaşmakta zorluk çekmeleridir.
      • Web sitelerini tararlarken yönergelerde sorun çıktığında (robots.txt) tamamen arama motorlarını engellemeye yol açabilir, böylece içerikleriniz de indekslenemez, arama sonuçlarında da siteniz gözükmez.
      • Kötü bağlantı yapıları sayesinde arama motorları web sitenin tüm içeriğine ulaşmakta başarısız olurlar.
Metinsiz İçerikleri Yorumlama:
      • Arama motorları HTML olmayan içerikleri okumada daha gelişmesine rağmen, medya format bakımından zengin olan içerikleri ayrıştırmakta zorluk çekmektedir.
      • Bu na Flash dosyaları, resimler, fotograflar, video, ses dosyaları içeren içerikler de dahildir.
2. İçerik Sorgu Eşleştirme:

      • İnsanların genelde aradıkları terimlerinden farklı olarak yazılan makale. Örneğin, insanlar “buzdolabı” ararlarken “yiyecek soğutan şeyler” hakkında makale yazmak.
      • Yer hedefleme, örneğin insanların çoğu web sitenize Japonyadan ziyaret ederken Lehçe içeriklerle karşılaşma.
3. “Ormandaki Bir Ağacın Düşmesi” Olayı:

      • SEO sadece arama motoru dostu olan web geliştirme teknik detaylardan ibaret değildir. Bu aynı zamanda pazarlama hakkındadır. Bu belki de arama motorlarının en önemli işlevsel kavramı olabilir. Mükemmel bir web site kurabilirsiniz, fakat web sitenin içeriğini tanıtmazsanız arama motorlarına görünmeyebilir. Bu arama motoru teknolojisinin doğasından yani ”ilgili” ve “önemli” sonuçları göstermekten kaynaklanır.
      • “Osmandaki Bir Ağacın Düşmesi” atasözü de, eğer etrafta ses duyacak kimse yok ise, ortalıkta hiç kimse olmayabilir anlamınadır, bu aynı zamanda arama motorlarını ve web içeriği çok iyi şekilde anlatmaktadır. Başka bir deyişle – içeriğinize hiç bağlantı olmazsa, arama motorları bunu yok sayabilir.
      • Arama motorlar kendi başlarına kalite ölçemezler ve web sitenin içeriğindeki muhteşem parçalarını keşfedemezler. Bu güç sadece insanda vardır – keşfetmek, tepki, yorumlama ve link verme. Dolayısıyla, mükemmel içerikler kolaylıkla oluşturulamazlar, bu içerikler sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılmalıdır, hakkında konuşulmalıdır. Arama motorları yüksek kaliteli içerikleri tanıtarak harika bir iş başarıyorlar, fakat bu populerliği kendi başlarına yapmıyorlar – bu yetenekli internet pazarlamacılarının görevidir.
Arama Motorlarının Rekabetleri
Herhangi bir arama sonuçları sayfasına göz atın, ve arama motoru pazarlamanın neden uzun, sağlıklı bir ömrü olduğunu anlarsınız.


Büyütmek için resme tıklayın


Büyütmek için resme tıklayın

Büyütmek için resme tıklayın

Büyütmek için resme tıklayın
Yukarıdaki resimlerde gördüğünüz gibi ilk 10 sonuçların sıralaması mevcuttur. 1, 2 ve 3. sıradakiler diğerlerinden daha fazla tıklanarak trafik elde edilmektedir, bu yüzden internet pazarlamacıları sıralamaları önemsemektedirler.

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

Site Mühendisi


Ücretsiz Hosting
 
Top